onsdag 2. oktober 2013

Mitt vakre hjemfylke Telemark

Heisann, alle! Idag dro mannen og jeg på en aldri så liten roadtrip rundt omkring i vår del av fedrelandet, flotte Telemark! Jeg må innrømme at jeg får en bitteliten lokalpatriotisk klump i halsen når jeg ser hvor vakkert det er her. Vi kjørte dit nesa pekte, fotograferte litt her og litt der og trakk inn frisk og ren fjell-luft. Herlig! Jeg tilbrakte hver høst- og påskeferie som barn på hytta til besteforeldrene mine oppe i Hjartdal, og turen idag brakte tilbake mange minner. Vi stoppet en stund ved Seljordsvannet og håpet jo så klart at berømte Selma-sjøormen sjøl- skulle stikke hodet opp og gjøre oss like berømte der vi sto klare med kamera, men dengang ei,gitt!:) Men kanskje neste gang..? 


Velkommen til Seljord!

Vakre høstfarger speiler seg i Seljordsvann.

Utsikten er ikke til å kimse av,heller..



Sjøormtårnet- her kan man gå inn og speide etter monstre!
Selma....?

Dette er Flatdal, ei utrolig idyllisk bygd.

Fornøyde får- uten- kål beiter i en skråning.

Mens fjordingen lunter omkring ved vannkanten..

Blåbærlyngen omkranser trestammene som et hav av røde flammetunger. 

Epletrær på rekke og rad.

Ved foten av Telemarksfjella ligger gamle gårder og Flatdal kirke.

Vannkraft til lys i de tusen hjem...

Og en sjeldent høstvakker geiterams i fugleperspektiv!

FINE HJEMSTEDET MITT- ER STOLT TELEMARKING, DET INNRØMMER JEG GLADELIG.♥ 
Vel, det var dagens kjærlighetserklæring til fødestedet, da ønsker jeg alle en finfin onsdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar